1e woensdag van 2015: 7-1-15

21-12-2014  07:11

 

Doel: Wennen aan elkaar

Graag hoor ik voor aanvang van training of er zaken zijn waar rekening mee te houden: blessure, zware wedstrijden onlangs of binnenkort. Maar ook vragen zijn van harte welkom !

– Inlopen, losmakende oefeningen 3 rondes.

Degene met blessure e/o voor eerst lopen: halve ronde mee joggen, daarna wandelen tot groep voorbijkomt en weer halve ronde aansluiten.

– Loopscholing, oefeningen gericht op coördinatie

– Kern Lange Afstandslopers:

800 m op 10 km tempo, P200 m, 200m voluit. Rust op/bij, weer beginnen, startpunt.

– Kern Midden Afstandslopers:

400m op 10 km tempo, P200 m, 200m voluit. Rust op/bij, weer beginnen, startpunt.

– Kern Korte Afstandslopers:

200m rustig joggen, P150 m, 50m Flink Tempo. Rust op/bij, weer beginnen, startpunt

– 20:25uur: Uitlopen, rekken

Graag hoor ik op- of aanmerkingen en vooral ook ‘waarom‘ vragen.

Nieuw is: dat opdrachten zoveel mogelijk eindigen bij beginpunt. Zo heb ik als trainer zicht wie en hoe het eindpunt bereikt. Dan is er gelegenheid vragen, toelichting, hartslagmeten, drinken etc. Wil overigens niet zeggen dat je in rustmoment stilstaat: jog, dribbel, loop gerust halve of hele ronde maar kom terug om vanaf beginpunt weer te beginnen.

Ik kan niet goed inschatten hoevaak we deze opdracht kunnen uitvoeren: graag hoor ik aan eind van training van jullie hoevaak je bovengenoemde Kern hebt kunnen doen !